2015-05-03 11:59:49

„Fantastični svijet Ivane Brlić-Mažuranić i braće Grimm: čitajmo bajke u Webu 2.0“ / „Die fantastische Welt von Ivana Brlić-Mažuranić und den Grebrüdern Grimm: lesen wir Märchen in Web 2.0“

Uoči Svjetskog dana knjige i autorskih prava, Noći knjige 2015. te Dana hrvatske knjige, 23. travnja sa Centrom hrvatske nastave u Stuttgartu putem videokonferencije je održan  međunarodni projekt „Fantastični svijet“ u kojem su sudjelovali učenici hrvatske nastave iz nastavnih mjesta Geislingen an der Steige, Eislingen an der Fils i Stuttgart-Burgholzhofa zajedno s učenicima Osnovne škole Franje Horvata Kiša iz Lobora. Cilj projekta bio je poticati učenike na čitanje hrvatskih književnih djela iz područja fantastične dječje književnosti, kao i podsjetiti se svjetski poznatih književnih djela iz područja njemačke  fantastične dječje književnosti, razvijati jezične kompetencije govora na njemačkome jeziku kao i razvijati informacijsku pismenost učenika.  U projektu su sudjelovali učenici prve, druge i treće razine učenja hrvatskoga jezika i kulture te učenici četvrtog, šestog i osmog razreda iz naše škole. Učenike naše škole za projekt su pripremale učiteljice Blaženka Macan, Štefica Hendija, Monika Gregurić i Draženka Kuzman. 

Više o projektu pročitajte pod opširnije.

Učenici su tokom mjeseca travnja izradili kvizove na hrvatskome i njemačkome jeziku u Web 2.0 alatu Zondle. Na hrvatskome jeziku izrađeni su kvizovi iz bajki Šuma Striborova, Regoč i Kako je Potjeh tražio istinu Ivane Brlić-Mažuranić iz poznatog djela Priče iz davnine, dok su na njemačkome jeziku izrađeni kvizovi iz bajki Crvenkapica (Rotkäppchen) te Ivica i Marica (Hänsel und Gretel) braće Grimm. Uz interaktivne kvizove učenici iz Njemačke su vježbali i jačali jezične kompetencije hrvatskoga jezika koristeći i kreirajući govorne avatare u Web 2.0 alatu Voki dok su naši učenici jačali kompetencije njemačkoga jezika. Rezultat rada je međunarodni kviz protiv tri tima učenika iz Njemačke. Međunarodni kviz u Web 2.0 alatu Zondle Team Play  sadržavao je izmiješana pitanja svih obrađenih bajki koja su zajedno sastavili učenici hrvatske nastave i učenici iz Lobora. Prvo mjesto u  kvizu zajedno su osvojile dvije ekipe i to tim Burgholzhof (Gabriela Kucjenić, Kristian Ivelj, Noah Slavić, Matej Perković, Noah Luka Baliban) i Tim 1 Lobor ( David Bašak, Kristijan Pakšec, Zvonimir Matejaš, Lea Šala i Monika Pakšec) s jednakim brojem bodova - 99 od mogućih 100. Učenici pobjednici osvojili su prigodne nagrade . Učenici su također poveli i međusobnu hrvatsko-njemačku komunikaciju uz pomoć videokonferencije u Web 2.0 alatu Skype te se međusobno i bolje upoznali. Sam projekt uvršten je i u službeni program Noći knjige 2015.  za Osnovnu školu Franje Horvata Kiša u Loboru dostupan na web poveznici www.nocknjige.hr.  Izrađene su i web stranice škola za spomenuti projekt u Web 2.0 alatu Wikispaces koje možete pogledati na web poveznici www.wikispaces.com. Za pregled wikispace stranica potrebno je utipkavanje korisničkog imena i lozinke (korisničko ime: oslobor; lozinka: oslobor). Članak o samoj provedbi projekta objavljen je i na web poveznici Centra hrvatske nastave u Sttutgartu. . Fotografije iz Centra hrvatske nastave i iz OŠ Franje Horvata Kiša u Loboru možete pogledati u fotogaleriji.


Osnovna škola Franje Horvata Kiša Lobor