2018-03-01 23:10:23

1. Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora

1. ožujka proglašen je Nacionalnim danom edukacijskih rehabilitatora. Proglašenje je inicirao Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, a podržalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Navedeni datum vezan je za dan smrti profesora Tomislava Špoljara koji je početkom 20. stoljeća u Varaždinu inicirao osnivanje i rad prvih pomoćnih odjeljenja za učenike s teškoćama u razvoju.

Proglašenjem 1. ožujka Nacionalnim danom edukacijskih rehabilitatora ističe se njihovo značenje i uloga kako u ustanovama u kojima djeluju, tako i u široj društvenoj zajednici, posebice jer svojim znanjem uklanjaju predrasude prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, zagovaraju i promiču prava djece s teškoćama u razvoju i njihovih roditelja.

 

 

Prof. Tomislav Špoljar godine 1963. osnovao je Visoku defektološku školu pri Sveučilištu u Zagrebu koja je u to vrijeme bila prva i jedina visokoškolska ustanova sveučilišnog studija defektologije u Hrvatskoj, ali i u cijeloj tadašnjoj državi. Naknadno, ta je škola prerasla u fakultet, a profesor Špoljar bio je njegov prvi dekan.

Edukacijsko-rehabilitacijska djelatnost obuhvaća: rano otkrivanje i intervenciju, timsku dijagnostiku, izradu individualiziranih programa poticanja, osobno usmjerenih i obiteljski usmjerenih planova podrške, procjenu profesionalnih interesa i sposobnosti, promicanje prava djece s teškoćama u razvoju i njihovih roditelja, kao i osoba s invaliditetom u zajednici, edukacijsko-rehabilitacijske individualne i/ili grupne postupke i programe, odgojno-obrazovni rad s djecom s teškoćama u razvoju, upućivanje i praćenje korisnika, edukacijsko-rehabilitacijsku superviziju, savjetovanje, suradnju, timski rad...

Uz stručna znanja, edukacijski rehabilitator treba biti emocionalno stabilna osoba senzibilizirana za potrebe drugih, tolerantna i strpljiva, prilagodljiva, otvorena i kreativna, spremna na suradnju, odgovorna i pouzdana.

„Različiti stručnjaci imaju različite metode za rad, ali svrha im je jednaka – poboljšanje života djece i mladih kojima treba podrška i pomoć u prevladavanju različitih teškoća.“


Osnovna škola Franje Horvata Kiša Lobor